ANDA BARU BEKERJA ? BAGAIMANA NAK MEMILIKI RUMAH TANPA MENGGUNAKAN KWSP ?

Bukan senang bagi yang baru bekerja untuk memiliki rumah. Lebih-lebih lagi dalama ekonomi gawat ni. Saya ada satu tips yang boleh diguna pakai untuk membeli hartanah pertama anda.

Memiliki Rumah Hanya Dengan 3%

 

Cari Owner Yang Tidak Minta Deposit di Awal Transaksi

Walaupun agak sukar, tetapi masih ada Owner yang sanggup menjual rumah mereka tanpa mahu mengambil duit 7% mereka disebabkan mahu melupuskan hutang dan tidak mahu terbeban dengan bayran bulanan. Pergi cari owner yang macam ni. Kalau anda tak menggunakan ejen, lagi bagus, 0 Downpaymet, tetapi adalah di ingatkan, segala urusan dan masalah anda yang tanggung. Jika tak tahu nak setttle kan, parah...dari nak berjimat tak nak guna ejen, habis rugi lagi banyak..LOL

Cari Rumah Yang Di bawah Harga Pasaran


Tahun depan dikatakan harga pasaran rumah ''sekunder' akan banyak yang jatuh disebabkan Owner sendiri yang menurunkan harga mungkin kerana perniagaan yang tidak begitu baik dan keadaan ekonomi semasa. Dalam masa yang sama, nilai pasaran bank tetap sama dan meningkat. Peluang ini baik untuk yang mencari rumah yang mampu menampung kos lawyer, kos 7% tadi, dan kos ubahsuai rumah.

Bijak kan?
Share Jika Bermanfaat !

Previous
Next Post »
0 Komentar